Время до и после событий. Возникновение обстоятельств и их реализация. Предчувствие и переживание, ожидание... Все в течении времени мерцает в пустоте. Свет этого мерцания дает возможность осознать множества, услышать мелодию в шуме, узнать форму в движении частей.

Инсталляция погружает зрителя во вневременное пространство, созданное на основе фрагментов реального исторического памятника - архитектурного комплекса Ачутарая, расположенного рядом с городом Хампи, в Индии.
Трехмерные модели получены с помощью облачных вычислений (123catch) на основе серий фотографий. Алгоритмически построенная форма свободна от авторского влияния, она натуральна. Это позволяет сохранить прямую связь с артефактом древнего памятника, его историческим и культурным контекстом через генерируемую в реальном времени и интерактивную графику.
Интерактивный контакт в пространстве инсталляции с точкой зрения позволяют зрителю ощутить свое присутствие в мире виртуальной архитектуры и проявить форму, скрытую в ее внутренней пустоте.
Интерактивная звуковая среда дополняет проекцию; звуки синтезируются в реальном времени в связи с виртуальными событиями. Неотъемлемая часть звуковой ткани - тишина, вместе с пустотой архитектуры она объединяет и гармонизирует все пространство инсталляции.
Time before and after the event. Occurrence of circumstances and their implementation. Anticipation and experience, waiting ... Everything in the time flow is flashing in emptiness. The light of this flash allows to recognize a set, hear a melody in the noise, find a form in the motion of parts.

Installation immerses the viewer in a timeless space created on the basis of the fragments of the real historical monument - Achutaraya architectural complex, located near the city of Hampi, India.
The work is dedicated to the very fundamental concepts of emptiness and form and their fluctuations.
Three-dimensional models are obtained using cloud computing (https://www.123dapp.com/catch) based on the series of photos. Algorithmic construction form is more or less free from the author's influence and is subjectively natural, it mostly depends on the prototype. This allows to keep direct relationship with an artifact of the ancient monument, its historical and cultural context through generated in real time and interactive graphics.
Interactive components allow to feel one's presence in the world of virtual architecture, adopting the perspective to the viewer/s position.
A special active sound environment complements the projection; sounds are synthesized in real-time due to the virtual events. The silence, along with the emptiness of architecture, it integrates and harmonizes the entire space of the installation.
Achyutaraya temple was built by Salakaraju Tirumaladeva, in a large complex. He was an officer of King Achyutaraya. Thus Achyutaraya temple is exemplarily constructed in a distinct style of architectural and sculptural approach of Vijayanagara in 1534. It was dedicated to Lord Tiruvengalanatha, who is none other than Lord Vishnu.
There is a ruined market street in front of temple in a semi secluded valley formed by two hills namely Gandhamadana and Matanga mountains.
Hampi was capital of Vijayanagar Empire in 14th century. It is in state of Karnataka in India. It is a ruined city. The ruins are scattered over an area of 26 sq. km, amidst giant boulders and vegetation. It is bordered by river Tungabhadra in the north and rocky granite ridges on all other sides. It is seen in two areas, namely Royal Centre and Sacred Centre. It is one of the most important tourist hubs in south India. UNESCO has declared Hampi as 'World Heritage in Danger'.

Made on
Tilda